+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (2) 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 37

Viestiketju: Kotka

Pienentymään päin.

Kotka

Asuuko kukaan Kotkassa? Mikä siellä olis hyvä sali? Mitäs koko kaupungissa voi yleensä tehdä? Junat siellä ei ainakaan kulje kuin sillon kun muistaavat..

Re: Kotka

palijon siellä kuulema on niitä venäläisiä ryssiä

tikotiko:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Karjalan kunnailla

Kotkassa voi mennä Jaakkoon kaljalle. Muuta ei tule mieleen.

http://www.jaakkov.com/

Saadut peukutukset

422

Hieno mesta, ihmiset puhuu vaan mie ja sie settiä mikä kuulostaa ainakin mun korvaan hiukka vieraalta.
    Kotkan meripäivät on kokemisen arvoinen tilaisuus. Kotkalaisten vuoden kohokohta. 2008 olin siellä.

Puuhelmipoju:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Rymättylä

Saadut peukutukset

255
    En ole käynyt tuolla koskaan.

AK:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Esbå

Saadut peukutukset

268
    Juhannus Kotkassa.

olen kuullut mainittavan sellaisesta paikasta kuin kotkan ruusu. millainen paikka on vai onko vain tarinaa

Elämän koululainen Lotina:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Andalusia

Saadut peukutukset

319
    Kotkan vai oliko se Karhulan puolella oli putkassa pirun huono ylöspito. Hyvä paikka aloittaa dietti, ei ole kovin kummosia kokkeja noi Kotkan putkavahdit. Muuten kivan karut sellit, hyvä tehdä punnerruksia seinää vasten,

BT123
    Itselle tulee mieleen Kotkasta se paskan haju, joka tulee siitä puuteollisuudesta.

Cybetronin kersantti NS300:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

60
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Rautarunnari Lue viesti
    Kotkan vai oliko se Karhulan puolella oli putkassa pirun huono ylöspito. Hyvä paikka aloittaa dietti, ei ole kovin kummosia kokkeja noi Kotkan putkavahdit. Muuten kivan karut sellit, hyvä tehdä punnerruksia seinää vasten,
    Mitä pahaa teit että jouduit putkaan?

Mun äitimuori sai työpaikan kautta järjestetyssä työnhyvinvointikartoituksessa ohjeita jumppaan ja yks liike oli toi seinäpunnerrus. Siitä ei kovin paljon iloa ole jos ei satu olemaan lihaskunnolta tasoa heikko.
    Kehittynyt punttisonni

Make72:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Heldishu

Saadut peukutukset

1859
    kotkan meripäivät oli aikoinaan mukava tapahtuma jossa tuli vierailtua useasti,mutta ei enää viime vuosina,kun on mennyt pelkäksi rahastukseksi koko tapahtuma.huono homma sinäänsä että useat muutkin tapahtumat ovat nykyään pelkästään rahankeräystä,hölmöiltä!

Jormatar
    Reipasta menoa Kotkassa:

Kymenlaakson käräjäoikeus ryhtyi käsittelemään niin sanottua Kotkan polttosurmatapausta tänään.
    Kihlakunnansyyttäjä Jouko Kuutti vaatii 45-vuotiaalle kotkalaismiehelle elinkautista vankeutta murhasta ja hautarauhan rikkomisesta Kotkassa maaliskuussa tapahtuneesta henkirikoksesta.

Tapahtumat saivat alkunsa siitä, kun kotkalaismies saapui tuntemansa 33-vuotiaan kouvolalaismiehen kanssa Kotkan Tampsan montun läheiselle nuotiolle imppaamaan tinneriä.

Miehet sytyttivät nuotion ja rupesivat syömään makkaroita. He myös imppasivat. Murhasta syytetty mies kertoi poliisille, että hänen kaverinsa otti repusta puukon. Kaveri pyöritteli puukkoa käsissään, ja teki kotkalaismiehen mukaan ”hullun naurahduksia”.

- Hän päästi niitä silloin tällöin. Jotkut olivat sanoneet minulle jo aiemmin, että (miehen) äännellessä tuolla tavalla häntä kannattaa varoa. Olin siitä syystä varuillani. Odotin, että hän laittaisi puukon pois, mies kertoi poliisikuulusteluissa.

Useita iskuja

Puukkoa pyöritellyt mies hyökkäsi kuitenkin murhasta syytetyn miehen kimppuun. Kotkalaismies sieppasi puukon itselleen, ja löi sillä useita kertoja kaverinsa ylävartalon alueelle.

- Adrenaliinitasoni kohosi kuohahtaen, kun (mies) yritti lyödä minua ja toimin ennen kuin tajusin, mitä tein, mies sanoi poliisikuulusteluissa.

Kun mies oli huomannut, ettei hänen kaverinsa voi jäädä henkiin, löi mies uhriaan vielä muutaman kerran puukolla kaulan ja rinnan alueelle ”niin, ettei hän jäisi kitumaan”.

Mies katuu tekoaan

Mies kiistää suunnitelleensa tapausta ennakkoon. Hänen motiivinaan oli omien sanojensa mukaan puolustaa itseään ja sen jälkeen nopean kuoleman varmistaminen. Mies palasi seuraavana iltana nuotiopaikalle polttaakseen miehen ruumiin ja peittämään tekojälkensä.

Mies on myöntänyt syyllistyneensä pikaistuksissa tehtyyn tappoon, ei siis murhaan, josta syyttäjä vaatii hänelle rangaistusta. Mies on katunut tekoaan.

Henkirikos tapahtui hämärään aikaan lauantai-illan ja sunnuntaiaamun välisenä aikana 22.–23. maaliskuuta. Uhrin montulta löysi paikalle tullut jalankulkija 25. maaliskuuta.

Musiikki yhdisti kaksikkoa

Miehet tunsivat toisensa jo vuodesta 1996 lähtien. Ennen henkirikosta miehet olivat toisiinsa yhteyksissä puhelimitse keskimäärin kolmesti viikossa. Surmansa saaneen miehen äidin mukaan kaksikkoa yhdisti erityisesti musiikki. Molemmat soittivat kitaraa. Äiti luonnehti surmansa saanutta poikaansa elämää kunnioittavaksi ja sovittelevaksi pojaksi.

Murhasta syytetty mies kuvaili itseään poliisikuulusteluissa yksin viihtyväksi, mutta seuraa kaipaavaksi.

- Yleensä ottaen rauhallinen. Kun kiivastun, kiivastun kunnolla. Selvin päin olen rauhallinen, sovitteleva ja asioita miettivä, mies pohdiskeli poliisikuulusteluissa.

Sen sijaan päihteet vaikuttavat miehen oman kertoman mukaan siten, että hän kiivastuu ärsytettäessä helpommin kuin selvin päin ollessa.

Miehellä vähäistä rikostaustaa

Murhasta syytetty mies on tällä hetkellä vangittuna. Hän on ollut aiemmin jonkin verran tekemisissä virkavallan kanssa Kotkan alueella. Aiempaa, vakavaa rikostaustaa hänellä ei kuitenkaan ole. Käräjille asti miehellä on mennyt aiemmin yksi rikosjuttu.

Mies tuomittiin vuonna 2001 neljän kuukauden ja kymmenen päivän ehdolliseen vankeuteen lievästä pahoinpitelystä, näpistyksestä ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...703454103.html

Musta purseri Samuel Jarmo Yläkääpä:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Berchtesgaden

Saadut peukutukset

318
    Kävin Kotkassa kun olin RUK:ssa.

Ja Lappeenrannassa mummon luona olin parit lomat, kun en jaksana lähtee pohjoseen

Parikymppinen ukko saatana mummon luona :Bisley::Bisley:
    KISU MISU MIU

kilpoka:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

139
    Poikkesitko Jarmo.... Kairossa......Toimii näköjään vielläkin. Voi olla tyyli Kairossa toinen?

Haastattelemani tarjoilijat kertoivat, että Kairo oli monella tapaa hyvä työpaikka. Merimiesten maksamien reilujen palvelurahojen ansiosta siellä pääsi paremmille ansioille kuin hienommissa paikoissa, esimerkiksi Seurahuoneella. Samat työntekijät olivat Kairossa töissä vuosia, jopa vuosikymmeniä. Henkilökunta ja kanta-asiakkaat oppivat tuntemaan toisensa niin hyvin, että kuulumisia vaihdettiin. Joistakin merimiehistä, jotka ajoivat vakituista linjaa Kotkaan, tuli myös "kansalaisia", joiden kanssa esimerkiksi Kairossa soittaneet muusikot ystävystyivät.

Ravintolan huono maine näkyi joidenkin tarjoilijoiden mukaan siinä, että ihmiset "antoivat ymmärtää", että Kairo on alempitasoinen paikka. Toisaalta merimiesten tuomasta eksotiikasta oltiin kiinnostuneita jo ennen 1970-lukua. Osa kotkalaisista myös sanoi, että Kairon tapaisia paikkoja tarvitaan. Jossakinhan merimiesten on naisia tavattava. Päivisin Kairo oli satamatyöläisten ja merimiesten taukopaikka. Iltaisin Kairossa kävi lähinnä miehistön jäseniä, mutta päivisin siellä istui satamatyönjohtajia sekä perämiehiä, jotka vastasivat laivan lastauksesta. Ikkunapöydät oli usein päiväsaikaan varattu taljareille, jotka kirjasivat laivasta puretun tai sinne rahdatun lastin.

Meri- ja naisaiheiset maalaukset sekä merenkulkuun liittyvä rekvisiitta ovat nyt korvaamassa sitä, mitä ei takaisin enää saada: alkuperäistä Kairon tunnelmaa, jota oli luomassa koko "rantaporukka", ahtaajat, merimiehet, laivatytöt, "lestinheittäjät" ja muu asiaankuuluva väki.
    http://www.tyovaenperinne.fi/tyovaen...99/TTgrad3.htm

Ravintola Kairo tänään.....http://www.ravintolakairo.fi/index.htm

Musta purseri Samuel Jarmo Yläkääpä:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Berchtesgaden

Saadut peukutukset

318
    En käynä ravintelissa.
    KISU MISU MIU

kilpoka:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

139
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Jonna1983 Lue viesti
    Asuuko kukaan Kotkassa? Mikä siellä olis hyvä sali? Mitäs koko kaupungissa voi yleensä tehdä? Junat siellä ei ainakaan kulje kuin sillon kun muistaavat..
    Terve. En asu mutta käynyt olen ja minusta on mukava paikka ja ei sukulaisetkaan ole pahemmin haukkuneet.

Saisko tuosta osviittaa....http://www.kaakko135.fi/
    Tai näistä...http://www.kotka.fi/asukkaalle
    Kotkan kaupungin liikuntapalvelut....http://www.kotka.fi/asukkaalle/liikunta_ja_vapaa-aika

Itse ajattelin mennä tänä kesänä tuonnepäin....Bunker Toursiin.
    http://www.kaakko135.fi/palvelut/kor...t-bunker-tours

Mutta nuorempia henkilöitä ei välttämättä vielä paljon Bunkkerit kiinosta.

Saadut peukutukset

9
    Kotkasta paskoja muistoja 30:n vuoden takaa. Olin siellä muutaman viikon kun lähdin haneen sörkästä. Jäin siellä kiinni verekseltään rikospaikalla. Panivat kaikki rötökset meikän piikiin mitä siellä oli tapahtunut jonka olin luvattomilla teillä sörkästä. Vajaat 5 vuotta napsati lisää kaakkua. Mukavia kyttiä sanoivat että nyt satuit sitten vittumaiseen kaupunkiin kylään ja siitä hinta kova. Syyttäjä hois loput ei ollut mitään saumaa voittaa. Yhen kerran oon sen jälkeen käyny meripäivillä ryyppäämässä, paska juhla

Cybetronin kersantti NS300:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

60
    Pari kertaa käynyt kotkassa matkan varrella kun ollut. Ensimmäisen kerran kotkassa vasta päälle kolmekymppisenä kävin. Vaikutti mielenkiintoiselta kaupungilta, mutta ihmiset puhuu hassusti. Naiset oli vähän maalaisen näköisiä, mutta nättejä. Venäläisiä oli joka kadun kulmassa.
    Kehittynyt punttisonni

Saadut peukutukset

310
    Moron..Aikoinaan Kotkassa asustelin-59>60 ja uudestaan ---62>63.Ensimmäinen akka oli Kotkalaisia.Kolmisen vuotta sitä lystiä kesti sitten ero.Intin aikaista hulluutta.Pojan tytär asuu poikansa kanssa vieläkin.Sillointällöin tulee käytyä,on vaan muuttunut niin paljon ettei vanhoja paikkoja tahdo löytää.Kairoon sain ikuisen porttikiellon oiskohan ollut V -60.2009 kävin Kairossa katsomassa Junnun Albatrossi ja Heiskanen.Mennessä kysyin portsarilta vieläkö on porttis voimassa? Kysäisi että koska sain sen niin-60 luvulla..hah .Ei poitsu muistanut..Ei ollut vielä kun pilke isän silmässä hah.Päästi sisään,lupasin olla kunnolla.Mukava paikka on hyviä ja huonoja muistoja..

Pappa74

kotka on kotikaupunkini

21. Peukutukset:

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (2) 12 ViimeinenViimeinen