TUHAT omega-3 kapselia 40 eurolla             Suomen halvin kreatiini 14,12€ kg             Loistava hiilihydraattivalmiste saliharrastajille, Instant Oats


    

    

Aminopörssi: 10% alennus syyskuun loppuun asti koko valikoimasta koodilla: Syyskuu10, verkkokauppaan.

Tulokset 1-16 / 16

Viestiketju: Etukyykky

  1. #1

    Etukyykky

    [youtube3:2fn8nbvw]http://www.youtube.com/watch?v=-myIZh6is6Y&feature=fvst[/youtube3:2fn8nbvw]

    Mielestäni paras jalkaliike perusharrastajalle. Voimanostokyykkyä en lähtisi suosittelemaan kenellekkään, varsinkin kun suuri osa tekee sen vielä väärin. Mikäli takaa haluaa kyykkiä niin ehdottomasti pystykyykkyä, tosin jos maastaveto kuuluu ohjelmaan en näkisi tällekkään juuri tarvetta. Myös yhden jalan variaatiot ovat hyviä, kehittävät tehokkaasti tasapainoa, koordinaatiota sekä yleisvoimaa, ominaisuuksia joita usein salitreenaajilta puuttuu. Markkinoin etukyykkyä vahvasti myös voimanostajille, ilman vyötä armoton keskivartalon apuliike, ja boksille loistava apu vedolle, mikäli irrotus on ongelma.

    -Selkäystävällisempi kuin voimanostokyykky
    -Ei tarvetta treenata vatsoja erikseen
    -Rasitus kohdistuu reisiin

  2. #2

    Re: Etukyykky

    Yllättävän korkealle jäi - näytti ihan puolikyykyltä tuossa kuvakulmassa.

    Pidemmissä pumppisarjoissa on takakyykky helpompi tehdä ja menee tosiaan jaloille kun tekee pienemmillä painoilla, jolloin saa selän pysymään pystyssä.
    Valmennus yhteydenotot sähköpostilla tai privalla.

  3. #3

    Re: Etukyykky

    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster
    Yllättävän korkealle jäi - näytti ihan puolikyykyltä tuossa kuvakulmassa.

    Pidemmissä pumppisarjoissa on takakyykky helpompi tehdä ja menee tosiaan jaloille kun tekee pienemmillä painoilla, jolloin saa selän pysymään pystyssä.
    Tästä samaa mieltä. Useimmilla pitkissä etukyykky sarjoissa hyytyy keskikroppa, ja "hylly kaatuu". Näin altistutaan samoille ongelmille kuin voimanostokyykässäkin. Pystykyykky takaa on myös erinomainen liike.

  4. #4

    Re: Etukyykky

    Hmm kysyn ehkä tyhmiä mutta minkälaisia ovat

    Pysty kyykky tai voimannosto kyykky? Olen kuulut vain etukyykysta onko sama asia kuin zecher kyykky? Ja takakyykystä.

    Box kyykkyhän oli se missä tuoli oli perseen alla. Mitäs nämä pari muuta sitten oli?

    Heh aika hyvä video tuosta etukyykystä. Enpä ole koskaan tehnyt. Aika taipuisat kädet täytyy olla että saa ne noin luulisi että olisi vaikeaa saada tanko pysymään tuossa.

  5. #5

    Re: Etukyykky



    Uploaded with ImageShack.us
    Siis onko tuossa asennossa muka jotain vikaa, mielestäni hän menee tarpeeksi alas kun tarkoitus ei ole kumminkaan tehdä syväkyykkyä. Vai ymmärsinkö vain väärin.
    If it bleeds, we can kill it.
    Arnold Schwarzenegger

  6. #6

    Re: Etukyykky

    No mä oletan automaattisesti, että etukyykky tehdään aina syväkyykkynä...
    Tuossa kuvassa on reisi vaakatasossa = puolikyykky
    Valmennus yhteydenotot sähköpostilla tai privalla.

  7. #7

    Re: Etukyykky

    Joskus kokeilin, sillo tulin tulokseen: hitusen vaikea suorittaa, siksi olen jättänyt kokonaan väliin. Osaako kovat etukyykkyjät täällä sano, että kuinka paljon vähemmälle raistukselle selkä joutuu tässä liikkeessä kuin normaalissa voimanostokyykyssä? Tätähän pitää alkaa tekee jos kerran selkä säästyy

  8. #8

    Re: Etukyykky

    Olihan nuo kyykyt alle 90asteen joten aika hyvät. Etukyykky oikein tehtynä säästää selkää, kaverilla repes lihas alaselästä, niin pystyi etukyykkää aika hyvin, takakyykky taas oli tuskaa.

  9. #9
    Slowly becoming what I can only think about KuningasSaatana:n käyttäjäkuva
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    90100
    Viestit
    1,435

    Re: Etukyykky

    Etukyykky mahtava liike. 2 kertaa iteltä taju lähtenyt kun maksimia kokeillut ja lattialta herännyt äimän käkenä.
    En ole vastuussa ylläolevasta tekstistä.

    -P.F.F.P-

  10. #10

    Re: Etukyykky

    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Musklea
    Joskus kokeilin, sillo tulin tulokseen: hitusen vaikea suorittaa, siksi olen jättänyt kokonaan väliin. Osaako kovat etukyykkyjät täällä sano, että kuinka paljon vähemmälle raistukselle selkä joutuu tässä liikkeessä kuin normaalissa voimanostokyykyssä? Tätähän pitää alkaa tekee jos kerran selkä säästyy
    Kyllähän etukyykyssäkin selkänsä rikkoa voi, yliraudalla ja etukenolla. Jos on selässä jotain sanomista älä tee painonnosto-otteella, näin "huijaaminen" on lähes mahdotonta, ja tanko putoaa lattialle. Kyllä EK selkeästi selkäystävällisempi on, johtuen jo painopisteestä, mutta mikäli nosto tuntuu epäluonnolliselta tee ihmeessä pystykyykkyä takaa.

  11. #11

    Re: Etukyykky

    Tässä on erinomaiseen syvyyteen tehty (etu)kyykky - 20cm alemmas kuin ketjun ekassa videossa

    [youtube:2q5qut23]GTlIB4C_fkM[/youtube:2q5qut23]
    Valmennus yhteydenotot sähköpostilla tai privalla.

  12. #12

    Re: Etukyykky

    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster
    No mä oletan automaattisesti, että etukyykky tehdään aina syväkyykkynä...
    Tuossa kuvassa on reisi vaakatasossa = puolikyykky
    Mistä moinen oletus? Syvyyteenhän voi vaikuttaa monikin asia, esim. liikkeiden rytmitys harjoituksessa.

  13. #13

    Re: Etukyykky

    Mitä tarkoittaa liikkeiden rytmitys?

    Mikä hyöty on tehdä etukyykkyä vajaalla liikeradalla?
    paitsi tietysti erikoistekniikkana muun treenin lomassa.
    Samoin tietysti voi hiukan leikata liikerataa yläpäädyssä jättämällä paremman jännityksen reisiin pumppisarjoissa (jos voi tehdä pitkiä etukyykkysarjoja),
    mutta alhaalla vetäisin suurimman osan treeniä kunnon venytykseen saakka.
    Valmennus yhteydenotot sähköpostilla tai privalla.

  14. #14

    Re: Etukyykky

    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster
    Mitä tarkoittaa liikkeiden rytmitys?

    Mikä hyöty on tehdä etukyykkyä vajaalla liikeradalla?
    paitsi tietysti erikoistekniikkana muun treenin lomassa.
    Samoin tietysti voi hiukan leikata liikerataa yläpäädyssä jättämällä paremman jännityksen reisiin pumppisarjoissa (jos voi tehdä pitkiä etukyykkysarjoja),
    mutta alhaalla vetäisin suurimman osan treeniä kunnon venytykseen saakka.
    Liittyy lähinnä urheiluvalmennukseen, ja on hitusen liian suuri kokonaisuus tässä avattavaksi. Paremmalla ajalla voidaan toki keskustella asiasta jossain muussa ketjussa. Lähinnä ajoin takaa sitä, että kyykkyjä voidaan tehdä eri syvyyksiin, monista eri syistä. Esim. EK reisi vaakatasoon on melko yleinen apuliike erilaisille lattiasta tehdyille vedoille. Kehonrakentajalle tietysti pääsääntöisesti kuten tuossa kirjoititkin, tuppaa välillä unohtumaan että täällä porukka on pääosin orientoitunut bodailuun.

  15. #15

    Re: Etukyykky

    Teki pahaa katsoa tuota Blasterin linkittämää pätkää. Kaveri pompauttaa aika vauhdilla alhaalla. Vastaavanlaisella tekniikalla aloittelin nuorena kyykkäilyn ja polvet kipuili kuukausia. Podailuun rauhallisempi lasku ja puristus etureisillä tuloksekkaampi, uskaltaisin väittää. Kuinkas leveällä jalka-asennolla etukyykkyä otatte? Etukyykky on epämielyttävä liike aluksi kun tanko on lähellä kurkkua, mutta siihen tottuu hyvin nopeesti. Keskikropalle todella raskas liike, vituttaakin kun jaloissa ei tunnu mitään lelupainoilla, mutta keskikroppa kippaa jo. Pitäisi vaan tahkota tarpeeksi kauan tuota. Ilman vyötä.

    Testosonni:Tästä samaa mieltä. Useimmilla pitkissä etukyykky sarjoissa hyytyy keskikroppa, ja "hylly kaatuu". Näin altistutaan samoille ongelmille kuin voimanostokyykässäkin. Pystykyykky takaa on myös erinomainen liike.
    Podailuun smitti takakyykky kapealta ja jalat hiukan tangon edessä vajaana liikkeenä etureisille kurko liike. Selkä pysyy suorana koko liikkeen ajan. Reidet pystyy tekemään loppuun asti, kun ei tarvitse kauheasti keskikroppaa miettiä. Pitkiin 15-20 toiston sarjoihin oikein hyvä ja sviippi kasvaa.
    Rautaakin pystyy käyttämään enemmän. Monen mielestä smitti pitäisi kieltää, mutta jos liike sopii välityksille hyvin ja lihasta tulee niin miksi sitä ei saisi tehdä. Takareisille on sitten vedot, koukistukset yms.

  16. #16

    Re: Etukyykky

    Ehkä snadisti OT, mutta kysyn kuitenkin.

    Illalla pitäis mennä vetään kyykkyreeni ja toiveissa olisi että edellisen ternin pettymys ei toistu (http://www.muskleforum.com/viewtopic...p=78431#p78431), jossa siis kyykkyterni meni perseelleen. Wendler neuvoopi kirjassaan aloittamaan kyykyn "fill your diaphgram with air (not your chest)". Ilmeisesti tuossa tarkoitetaan keskivartalon ja "paketin" vetämistä tiukaksi.

    Uskoisin että itselläni on ongelman juuri tuossa, sen lisäksi tietysti että koivissa ja perseessä ei ole lainkaan voimaa.

    Miten tuon paketin sais toimimaan niin että heti malmin määrän kasvaessa ei menis suoritus nokalleen ja suorastaan jullemaiseksi?