+ Vastaa viestiketjuun
Tulokset 1-9 / 9

Viestiketju: Maastavedon vieritys tekniikka

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1102

Maastavedon vieritys tekniikka

Vois luoda ihan oman topikin. Ite olen käyttänyt kuoletetuissa vedoissa ja työsarjoissa. Sen puolesta minulla maastavedossa on todella räväkkä lähtö. Tän saitin kovin mave mies Donan, olen videoilla nähnyt myös KS tekniikkaa käyttävän.

Monet tyypit joita tiedän, niin valittaavat huonosta lähdöstä ja sanoovat että vieritys tekniikka ei toimi. Aloitin ite käyttää sitä kun aloin voimailee. Pitkissaä sarjoissa se on aika kuolemas, vaatii energiaa se nosto.

Monet sanoo että vieritystekniikan vaikeus tulee siinä että se nosto lähtee väärin. Mä ite huomannut että vieritystekniikkaa käyttämällä nostossa voi käyttää kaikkia hyödynettäviä lihaksia ja on samalla selälle vähempi kuormittava.

Mites täälä monet. Vedättekö suoraan vai vieritättekö tangon?

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

120
    En vieritä. Joskus tosin tanko saattaa hieman karata kun pyrin aloittamaan aina mahdollisimman läheltä tankoa ja sääret sitten sitä hiukan liikuttavat, kun ripeän noston ottaa se saattaa tietämättömän silmiin näyttää hurjalta vaikka tanko sinällään lähtee ihan oikeasta kohtaa. Eihän se väärässä kohtaa edes nouse ilmaan kun on tarpeeksi malmia.

Monihan tuosta vierittelystä kokee hyötyvänsä ja komeita tuloksia sillä tavalla saa aikaan niin tehköön pois.

Olen netistä lukenut oikein artikkelin missä joku ns. asian tuntia oli sitä mieltä, että vaakatasossa liikkuva tanko lähtisi paremmin liikkelle ylöspäin sen toisen liikkeen avulla. Tämä on paskapuhetta. Jos epäilyttää, voi tarkistaa asian yläasteen fysiikan kirjasta. Eri asia, jos joku sillä vierityksellä saa paremman asennon tai itsensä jännitettyä hetkeksi paremmin.

3. Peukutukset:

Dona:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

947
    Mä opettelin pois tosta vierittämisestä. Otti sääret liikaa osumaa ja muutenkin hankalaa kun alkaa olla enemmän rautaa ja salin lattia ei oo aina ihan tasainen.
    As Tom Platz taught us years ago: "It's not heavy weights that build muscle. It's not high reps that build muscle. It's high reps with heavy weights that build muscle."

Jay87:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

322
    Ite en tykkää tosta vieritys tekniikasta. Mulla ollu parempi vaan pitää se tanko paikoillaan säärissä kiinni ja siitä suoraan kiskasta.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1102
    Ite huomannut että ei ole niin isoo painoo tullut vastaan mikä ei olis polville tullut vedossa. Sinne se yleensä sitten jääkin kun tehot loppuu. Toi vieritys tekniikkaahan on oikeastaan alku lähtöö boostavaa idea.

Räkkivetoja joku aika sitten kokeilin niin joutuu paikaltaa nostaa ja malmia enempi, niin nykäisee perkeleesti lantion niveliin. Sitten on monta päivää lanne jumissa, siksi olen välttänyt räkkivetoja, en tykkää niistä nykäisyistä. Vieritystekniikalla huomannut että lanne nivelten kuormitus vähenee ja nostoon saa hallittua räjähtävyyttä.

Lämmittelyissä en käytä ite tätä koska se vie henkisesti energiaa, mutta työsarjoissa mä saan siitä valtavan hyödyn ja turvallisen tunteen nostaa. Jos mä haluun treenata puhasta selkä vetoa niin teen romanialaista, eli en kuoleta painoo maahan.

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

120
    Varmaan paljolti tuohon vieritykseen vaikuttaa miten sitä tykkää jähiä alhaalla sen tangon kans. Jotkuthan kyykkäävät siellä ja vetävät ees taas ja heiluttavat persettä ja ties mitä. Itse pyrin saamaan tangon liikkeelle sekunnissa siitä kun on kumpikin käsi tangossa kiinni. Tapoja on monia.

Saadut peukutukset

305
    Mielestäni tuon rullailun hyödyllisyys riippuu mittasuhteista ja noston heikoista kohdista. Se että sanoo, henkilö x vetää tietyn kilomäärän tällä tyylillä on vähän huono peruste sille, että sama toimisi kaikilla. Samanlaisena esimerkkinä tässä on tyyppi, joka vetää 400kg 100-kiloisena ilman rullailuja.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1102
    No joo eipä mulla tässä muuta. Mutta sanosin että jos nousee hyvin ilman vieritystä niin se on ok homma. Sitten kannattaa alkaa miettii kun painot ei irtoo polville vaikka kuinka yrittäis. Kannataisko muuttaa jotain. Eihän siinä vierityksessä ole muuta hyötyä kuin se lähtö nosto.

Silti jos ite valmentasin nostajaa niin opettasin sen käyttää vieritystä. Samalla kyykyssä on hyvä pitää stopeilla pohjassa painoja ainakin viimeisellä toistolla. Vaikka tästä minulekkin sanottu että polvet paskoo. No painonostajat on hyvin toista mieltä tuosta. Polvet paskoo nimenomaan vajaista liikeradoista. Se on mun näkemys. Se mikä toimii niin se on hyvä tie.

Mutta usein nähnyt juuri tuon lähtövaikeuden vedossa kun se otetaan selällä. Se paketti ei monella pysy kasassa.

Valvontajonomode Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

404

Vieritys on käytännössä ihan sama kun Eddie Hallin ja Koklyaevin tekemä "dippaus" ennen vetoa. Jotkut pääsee sillä parempaan lähtöasentoon ja/tai saa paremmat paineet koneeseen. Jos fysiikkaa lähdetään miettimään niin jo liikkuvaa tankoa on "helpompi vetää", mutta käytännössä kukaan ei vedä sitä tankoa liikkeestä vaan se pysähtyy hetkeksi ennen ylös vetämistä.

+ Vastaa viestiketjuun