+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (4) 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 61

Viestiketju: Kuntotestaus ja Inbody tulokset

maximum:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Sealand

Saadut peukutukset

159

Kuntotestaus ja Inbody tulokset

Olin vuosi sitten ensimmäistä kertaa kuntotestissä ja inbody mittauksessa.

Testissä piti kävellä 1km joka kerralla kiihdyttäen ja lopuksi juosta. Välissä mitattiin verestä laktaattipitoisuudet sekä sykkeet ym. Testeissä tuli vähän yllärinä että minulla heikko aerobinen peruskunto. No ohjeeksi tuli sitten 3-4 tunnin lenkkiä kävellen viikossa ja yks niistä 2 h hitaampi lenkki. Maksimissaan 2 kertaa jotain lihaskunto treeniä viikkoon eli sali tai nyrkkeily.

Tein sitten pari kk tolleen ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni treenannu yli puol vuotta putkeen salitreeniä.. ( maksimivoimaa) lyhyillä sarjoilla. Olen tehnyt lähinnä perusliikkeitä kyykky mave penkki. Kävelyä on ollut keskimäärin pari tunnin lenkkiä viikko, joskus enemmän tai vähemmän.

Nyt kävin uudestaan testeissä ja odotin että lihaskasvua olisi ollut roimasti ja aerobinen kunto parantunut, mutta ei. Multa on KADONNUT yli 3 kg lihasmassaa, 1 kg Proteiinia, ja viskaalinen rasva lisääntynyt räjähdysmäisesti niin että nyt se on vaarallisella tasolla. Aerobinen peruskuntokaan ei ole pahemmin noussut.

Mitäköhän helvettiä tässä on oikeen tapahtunut? Miten mun lihasmassa on voinut kadota sen jälkeen kun olen aloittanut salitreenin ja saanut vähän tuloksiakin? Miten proteiinia on voinut kadota kun olen keskittynyt nimenomaan siihen proteiinin saantiin ( unohtamatta hiilareita) viime aikoina? Eikö jo tuo rasvan kertyminenkin pitäisi näyttä että olen prodeni syönyt. En koskaan käy salilla esim ilman palkkaria tai kunnon ateriaa 3 h ennen ja jälkeen treenin.

Salilla on tullut välillä käytyä harvemmin kuin 2 kertaa viikko mutta keskimäärin 1-2 kertaa viikossa kuitenkin.

Olisko kellään mitään selitystä tälle, on hieman typerä olo kun treenannut puoltoista vuotta putkeen ja luullut että olen hyvässä kunnossa ainakin joltain osin. Testien mukaan on kutakuinkin KAIKKI mennyt päin vittua.
    “What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”

Saadut peukutukset

380
    Helpoin keino on, että palkkaat itselles pätevän valmentajan. Siinä oppii aina itsekin uutta.

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

127
    Selitys on mitä todennäköisimmin se, että se kehonkoostumusmittaus on kussut rankalla kädellä. Eli unohda koko juttu.

Mittaa aerobista kuntoa sykkeen avulla. Mittaa rasvan kertymistä vyötärön ympärystä mittaamalla. Mittaa salireenin tehoa sarjapainojen nousun perusteella.

4. Peukutukset:

Enver:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

842
    Kävely mahtaa olla aika tehotonta treeniä kunnon kannalta.

Aerobista kuntoa mittaa vaikka Cooperilla ja rasvaa kokovartalopeilillä.

Sijainti
    Tupos

Saadut peukutukset

3
    Cooperi testi mittaa kait nopeuskestävyyttä/anaerobista kuntoa, kun 12min haetaan maksimisuoritusta?
    Aerobisen testaus sen sykealueella kävely, soutu yms ja vertaa sitten matkan pituutta.

Perus sääntöhän on, että 0:sta lähtiälle yksikin kerta kehittää,
    mutta periaatteessa 3+ treeniä viikkoon kehittää ominaisuutta.
    1-2 treeniä ylläpitää.

Mr. Peres:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

443
    Siivous 1h kovalla temmolla hyödyllistä aerobista.

Saadut peukutukset

842
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Jari Marjamaa Lue viesti
    Cooperi testi mittaa kait nopeuskestävyyttä/anaerobista kuntoa, kun 12min haetaan maksimisuoritusta?
    Aerobisen testaus sen sykealueella kävely, soutu yms ja vertaa sitten matkan pituutta.

Perus sääntöhän on, että 0:sta lähtiälle yksikin kerta kehittää,
    mutta periaatteessa 3+ treeniä viikkoon kehittää ominaisuutta.
    1-2 treeniä ylläpitää.
    Kyllä Cooperi mittaa pääosin aerobista kuntoa. Voihan toki juosta myös vaikka 5 tai 10 kilsaa, mutta niiden tulos ei niin paljon poikkea kuitenkaan Cooperin tasosta.

Sijainti
    Tupos

Saadut peukutukset

3
    Mielenkiintoista.
    Kun ei se aerobiselta kyllä tunnu, kun keuhkot tulee pihalle

Saadut peukutukset

443
    Jari oikeassa. Enver väärässä.

11. Peukutukset:

Saadut peukutukset

842
    1h imurointi paras kuntotesti.

Saadut peukutukset

443
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Enver Lue viesti
    1h imurointi paras kuntotesti.
    Juoksijalla parempi juoksukunto kuin uimarilla. Urheiljat eivät siivoa, siksi imurointi kaikille tasapuolinen.

Anssi Manninen:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Fuengirola

Saadut peukutukset

315
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä SeñorGlutes Lue viesti
    Selitys on mitä todennäköisimmin se, että se kehonkoostumusmittaus on kussut rankalla kädellä.
    Agreed.
    DOMINUS NUTRITION OY
    www.dominusnutrition.fi

Sijainti
    Sealand

Saadut peukutukset

159
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Enver Lue viesti
    Kävely mahtaa olla aika tehotonta treeniä kunnon kannalta.

Aerobista kuntoa mittaa vaikka Cooperilla ja rasvaa kokovartalopeilillä.
    Mitä sitten itse suosittelet jos pitää tehdä sellaista liikuntaa ettei syke nouse yli peruskuntoalueen? Esim juoksu on poissa pelistä kun sykkeet nousee aivan liikaa.
    “What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”

Sijainti
    Sealand

Saadut peukutukset

159
    Selitys on mitä todennäköisimmin se, että se kehonkoostumusmittaus on kussut rankalla kädellä. Eli unohda koko juttu.

Mittaa aerobista kuntoa sykkeen avulla. Mittaa rasvan kertymistä vyötärön ympärystä mittaamalla. Mittaa salireenin tehoa sarjapainojen nousun perusteella.
    No mulla on kyllä omastakin mielestä hieman haba kadonnut käsistä mainitsin siitä jo kaverille muutama kk takaperin, vyötärönympärys on myös yli metrin joten kyllä kaikki merkit vähän huonoilta näyttää nyt. Olen syönyt liian isoja aterioita ja käynyt paljon lounasbuffeteissa, siitä varmasti kertynyt tota rasvaa. En tiedä sit paljon vaikuttaa kun käy dokaamassa kerran tai kaks per kk... esim viimeksi tuli juotua kaverin kanssa vodkapullo ja sit baarissa vajaa kymmenen tuoppia. Darraan roskaruokaa.

Käsittämätöntä on vaan et miten on muka proteiinia sitten hävinnyt, ehkä se voi olla sit vaan tolta osin pielessä se testi. Tiedä häntä.. nyt lopetin kaiken ylimääräsen, sokerin, suolan, alkoholin, ja pistin hiilarit ihan minimiin... katotaan mitä tapahtuu.

Liikuntareseptinä olis 6 tunnin kävelylenkkiä per viikko, 2 salitreeniä ja 2 thainyrkkeilytreeniä. Toivottavasti riitää kunto / aika jotenkin näyttää aika paljolta toi treenimäärä mutta ohjeeksi tuli että 60 prosenttia mun treenistä tulisi olla peruskunto treeniä matalalla sykkeellä.

Saadut peukutukset

380
    Älytön määrä aerobista sulla. Tuolla nyt viimeistään ne lihat poltetaan.

Miksei vaikka 4xsali 2-jakoisella ja siinä tietysti vuorosarjoja yms millä pidetään syke ylhäällä? Lisäksi 2-3 aerobista joko kuntopyörällä tai kävellen. Tuolla reseptillä sain 1.5v sitten "urheilija"-statuksen jostain kuntotestistä, jossa oli inbody, vyötärönympärys ja sitte polarin mittarilla leposykkeestä 3 minuuttia maaten katsottu kuntotaso.

Enkä myöskään vähättelis alkoholin roolia. Vedät 1-2xkk perseet, jumalattomat ylikalorit ja saat odotella seuraavan viikon testotasojen palautumista. Yleisohjeena sanoisin vielä, että aloita mieluummin liian kevyesti, jolloin sitä kiristelyvaraakin jää tasannevaiheisiin. Tämä varsinkin aerobisten suhteen.

18. Peukutukset:

Saadut peukutukset

127
    Minusta näyttää hyvältä tuo suunnitelma. Ei se kävely mitenkään lihoja polta, enneminkin nopeuttaa palautumista.

Tosiaan ei kannata jäädä murehtimaan niitä mittauksia vaan lähtä tekemään säännöllistä treeniä.

Saadut peukutukset

380
    Minusta näyttää hyvältä tuo suunnitelma. Ei se kävely mitenkään lihoja polta, enneminkin nopeuttaa palautumista.

Tosiaan ei kannata jäädä murehtimaan niitä mittauksia vaan lähtä tekemään säännöllistä treeniä.
    No ehkei kevyt kävely, siitä oon samaa mieltä. Mutta jos aikaa liikunnalle on rajallisesti, niin 6x kävely+ 2x kamppailu ja vain 2x sali kuulostaa vähältä. Varsinkin jos tavoite on säilyttää ne lihat..

Saadut peukutukset

127
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä JussiPussi Lue viesti
    No ehkei kevyt kävely, siitä oon samaa mieltä. Mutta jos aikaa liikunnalle on rajallisesti, niin 6x kävely+ 2x kamppailu ja vain 2x sali kuulostaa vähältä. Varsinkin jos tavoite on säilyttää ne lihat..
    Sain itse sen kuvan, maximumilla on tämän hetken tavoitteena saada peruskunto paremmaksi ja rasvaprosentti pienemmäksi ripeällä aikataululla. Salilla ehtii kyllä käymään useammin, kun tämä tavoite on saavutettu.

Lisäksi salilla kaksi kertaa viikkoon tyylillä on jotkut saaneet verrattoman hyviä tuloksia aikaan. Harvinaisempi reenausaikataulu vaatii vain suuremman intensiteetin yksittäisellä reenikerralla.

Saadut peukutukset

380
    Sain itse sen kuvan, maximumilla on tämän hetken tavoitteena saada peruskunto paremmaksi ja rasvaprosentti pienemmäksi ripeällä aikataululla. Salilla ehtii kyllä käymään useammin, kun tämä tavoite on saavutettu.

Lisäksi salilla kaksi kertaa viikkoon tyylillä on jotkut saaneet verrattoman hyviä tuloksia aikaan. Harvinaisempi reenausaikataulu vaatii vain suuremman intensiteetin yksittäisellä reenikerralla.
    Kyllä mä pitäisin kolmea parempana, jos yksijakoisella tehdään ja kuitenkin pohjia on. Tämän pohjaan omiin kokemuksiin ja Timo Haikaraisen oppeihin. Salillahan se lihas tehdään ja siellä myös se saadaan parhaiten säilytettyä dieetillä. Toki toteutustapoja ja tavoitteita on aina monia, niin paha mennä toisten puolesta puhumaan. Jotenkin vaan itselle tökkii se ajatus, että sali jäisi dieetillä aerobisen varjoon. Tosin tässäkin se mikä on kenenkin normi tekee paljon. Toinen kävelee töissä 10km ja liikuttaa koiraa 3xpäivässä ja sanoo, ettei harrasta kestävyysliikuntaa. Toinen kertoo harrastavansa ja kävelee viikossa kaksi kertaa 5km.

Loppujen lopuksi tärkeintä on vielä tietysti se, että tekee sitä mistä tykkää. Olisi se sitten täysin optimaalista tai ei. Pitkällä tähtäimellä tulokset ovat näin ainakin pysyvämpiä.

Raju:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

649

Noi näyttää välillä jostain syystä ihan päin hemmettiä.paljon vaikuttaa mm.se minkä kroppatyypin valitsee asetuksiin sekä ikä joka tuntuu vaikuttavan jotenkin portaittain eikä lineaarisesti kaavaan millä lopputulos lasketaan mittauksesta.

Esim. Mun n.30v naistuttavalle tarjos yksi mittaus eläkeläisen metabolista ikää kun mulle näytti melkein 20v omaa ikääni paremmalta.

Noi on enemmän suuntaa antavia jos mittaa aina samalla laitteella, asetuksilla ja olosuhteissa niin sillä datalla tekeekin jotain.

Mut ei pelkällä tavoitteettomalla perusvoimatreenillä kuntoa edes ylläpidetä varsinkaan jos syö miten sattuu ja dokaa..jos treenaa kovalla intensiteetillä ja volyymillä niin se saattaa riittää kokonaiskunnon ylläpitoon mut ite kyl huomaa voluumitreeneissä että pystys vetää kovemmin vielä jos olis hapenottokyky parempi.eli se tulee vastaan ennemmin kun lihaksen loppuun asti väsyminen tällä hetkellä mulla..

En tiedä miten treenaat mut kun treenataan oikeesti kovaa niin se ei ainakaan mulla ole ollenkaan sama asia kuin isot sarjapainot..itseasiasiassa kovimmat treenit oon tehny normaalia pienemmillä sarjapainoilla mutta superkeskittyneesti ja kolmen liikkeen giantteja..
    Viestiä muokannut Raju : 30.10.2017 23:17
    Se mikä on tekemisen arvoista,tee se rajusti

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (4) 123 ... ViimeinenViimeinen