+ Vastaa viestiketjuun
Tulokset 1-17 / 17

Viestiketju: Seuraava ohjelma?

maximum:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Sealand

Saadut peukutukset

140

Seuraava ohjelma?

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni saanut treenattua 4 kk putkeen salia ja tullut hyvä fiilis siitä. Tulokset on kasvanut jonkun verran ja olen treenannut tavoitteenani voima ja salitreenin tuoma terveellisyys ( testotasot)

Ohjelma kutakuinkin tälläinen:

Mave 5x5
    penkki 5x5

kyykky 5x5
    penkki 5x5

tohon lisäksi sitten jotain hausliikkeitä tai ojentajia.

Miten ohjelmaa kannattaisi nyt muuttaa kun on jo jonkin aikaa tota treenannut. Olen jostain kuullut että voimaa ei kannata treenata pitkään koska se rasittavaa keholle, miten pitkään on sitten pitkään? Kiinnostaisi edelleen treenata voimaa ja räjähtävyys kiinnostaa myös. Haluaisin myös laihtua/ kiinteytyä.

Haluaisin ottaa nyt mukaan myös leuanvedot sekä kulmasoudun.
    “What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

840
    Penkissä ite hain paljon volyymia. Olin tuossa keväällä kun pääsin nostaa taas penkkiä 5kk loukkaantumiskierteen jälkeen (viime marraskuussa käsi sano sopimuksen irti 4kk penkki treenit oli 60-80kg tehtyjä räpelylyksiä)

Siinä sitten pääsin jossain vaiheessa nostelee niin maksimi kunto 112.5kg x2 ja kolmas tuli rinnalle. Se oli NS lähtökunto loukkaantumis jakson jälkeen.

Mä aloin rakentaa penkkiä vieläkin isomalla volyymilla. 8x6 ja 8x5 sarjoja 90-95kg painoilla ja tein 2x viikossa treenin. Tuota volyymia jatkoin jotain 5-6 viikkoa. Sitten siiryin tekee 5x5, 6x4, 6x3 ja 6x2.

Nyt olin tuossa ennen maksimi kokeilua tehnyt kuukauden 6x2-6x3 ja 6x4. Kehitys oli aika hurja tuohon lähtötasoon. About 115kg maksimi kunto kasvo 20kg vajaassa 3kk. Tosin nyt on taas käsio lujilla ollut, oli vähän kiire tehdä noi maksimit. Ensi viikolla vois varmaan heittää vähän löyhemmin ja sitten katella löytyykö vielä paukkuja kehitykseen näilä 6x2-6x4 seteillä. Jos ei löydy, niin takas peruskunto kauteen, eli 8x6 ja 8x5 keskiraskaalla kuormalla.

Ite otan kulmasoudun penkin apuliikkeenä. Yleensä se ei vie itellä seuraavan päivän veto treenistä edes paukkuja pois, vaan päinvastoin luopi painetta selkään. Kulmasoudun voi tehdä vetopäivänäkin. Mielummin vedon jälkeen.??

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

89
    Tuohan on mainio ohjelma. Voihan sitä vaihteluksi ottaa muutaman viikon kevennyksen ja tehdä nopeampia toistoja. Sitten aloittaa ohjelman uudestaan hiukan alle.saavutuksista.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

840
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä SeñorGlutes Lue viesti
    Tuohan on mainio ohjelma. Voihan sitä vaihteluksi ottaa muutaman viikon kevennyksen ja tehdä nopeampia toistoja. Sitten aloittaa ohjelman uudestaan hiukan alle.saavutuksista.
    Minustakin toi on paras ohjelma pohja. Siinä vaan vielä perus muokkausta apuliikkeitten ja voima kauden suhteen sarjoja pitäis pidentää ja toistoja vähentää.

Jos sä vedät 5x5 maastavetoja ja samalla viikolla 5x5 kyykkyä, niin et sä hirveesti apuliikkeitä tarvii. Penkki onkin se ainoa liike mikä kannattaa tehdä kahdesti ja ainakin yhteen niistä lisästä yläselän treeni. Itellä toimii paremmin erillisenä päivänä maven kanssa, mutta jokainen on yksilöllinen. Siihen voi ylätaljan vetää jos selkä on tukossa ja jättää kulmasoutu väliin.

Kaikkien vaikeinta monelle on toi ohjelman muokkaaminen sopivas itelle.

Mä ite treenaan käytänössä ohjelma pohjalla. En ohjelmalla. Ohjelmii on tullut tehtyä 5/3/1 oli ihan hyvä ohjelma alkuun, mutta liian pieni volyymi ja kävi liika raskaas lopussa. Meni umpitukkoon siitä sitten ja loppu tulos oli että vaan sarjakunto kehitty.

Sijainti
    Tilassa

Saadut peukutukset

911
    Kyllä voi voimaa treenata ympäri vuoden ja pitääkin treenata

Laitappas googleen vaikkapa: "Peruskausi 3x4 -> 6x6"
    Tala svenska eller dö

Valvontajonomode Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

349
    Niin kauan kun kehityt tuolla ohjelmalla, älä muuta yhtään mitään. Lypsä varsinkin alkuun jokainen ohjelma niin loppuun kun mahdollista.

Ja siis voimaa voit kehittää niin pitkään kun haluat ja ehdottomasti kannattaakin. Väännä tuota nyt alkuun siihen asti kun kehitystä ei enää tule ja vaihda sitten esim. Madcow, GreySkull LP tai muu vastaava.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

840
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Furius Lue viesti
    Niin kauan kun kehityt tuolla ohjelmalla, älä muuta yhtään mitään. Lypsä varsinkin alkuun jokainen ohjelma niin loppuun kun mahdollista.

Ja siis voimaa voit kehittää niin pitkään kun haluat ja ehdottomasti kannattaakin. Väännä tuota nyt alkuun siihen asti kun kehitystä ei enää tule ja vaihda sitten esim. Madcow, GreySkull LP tai muu vastaava.
    Tuo kaava pitäis Podenkin ottaa käyttöön. 5x5 on tunnetusti kova ja monesti maailman helpoin ohjelma soveltaa.

Jotkut vetää överis noitten sarjojen kanssa ja jotkut liika kevyeen ja sitten jotkut liikaa maximeita. Mikään niistä ei todellakaan toimi. Tai no ehkä ensimäiset 6kk treenaneele.

2 vuotta treenasin itekkin päin persettä. Ite rakensin oman ohjelma pohjan 2015 osisttain painonostajien treeni pohjan perusteella. Näin vedossa. Mulla oli jo siinä vaiheessa peruskunto aika hyvä treeneihin. Että en ehkä lähtis eka kertalaisella suosimaan. Kolme vuotta 180kg mave maximi kasvo noila NS painonostajien treenipohjalla aivan vitun äkkiä.

Ite en ole edes painonostoo harrastanut milloinkaan. Alkeet kävin läpi. Mutta painonnostajat on yleensä yllättävän väkeviä kyykyssä ja vedossa. Juurikin sen nopeuden takia.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

840
    Ehkä on yksi laji mitä mä en tajuu yhtään, on toi crossfit. Se on minusta täysin perseilyä. Jos haluatte aeroobista niin käykkää fillaroimassa.

Crossfit treenaajat vie kaikki vitun treenipaikat salilta. Ne heiluu sielä ilman tolkkua. Se on kun ADHD purkamista. Sitten kun siihen laittaa vielä painonosto ja voimanosto liikkeet samaan niin tulos on sitä mitä se on.

Valvontajonomode Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

349
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä poijankossi88 Lue viesti
    Tuo kaava pitäis Podenkin ottaa käyttöön. 5x5 on tunnetusti kova ja monesti maailman helpoin ohjelma soveltaa.

Jotkut vetää överis noitten sarjojen kanssa ja jotkut liika kevyeen ja sitten jotkut liikaa maximeita. Mikään niistä ei todellakaan toimi. Tai no ehkä ensimäiset 6kk treenaneele.

2 vuotta treenasin itekkin päin persettä. Ite rakensin oman ohjelma pohjan 2015 osisttain painonostajien treeni pohjan perusteella. Näin vedossa. Mulla oli jo siinä vaiheessa peruskunto aika hyvä treeneihin. Että en ehkä lähtis eka kertalaisella suosimaan. Kolme vuotta 180kg mave maximi kasvo noila NS painonostajien treenipohjalla aivan vitun äkkiä.

Ite en ole edes painonostoo harrastanut milloinkaan. Alkeet kävin läpi. Mutta painonnostajat on yleensä yllättävän väkeviä kyykyssä ja vedossa. Juurikin sen nopeuden takia.
    Perinteinen 5x5 pääprogressiona sukkaa aivan vitun lujaa lähes kaikille muille paitsi aloittelijoille ja heillekään se ei kaikille sovi. Bill Starrin versio 5x5:stä tajuaa tuon ja kova 5x5 tarkoittaa siinä viittä progressiivisesti kovempaa sarjaa. Myös Starting Strength on tiputtanut sen 2 sarjaa pois, koska se on paljon 5x5:sta parempi lineaarista progressiota varten.

Itse suosin aloittelijalle tuota GreySkullin 2x5, 1x5+ tai 2x3, 1x3+ versiota, mutta jos tuloksia on tullut 5x5:llä, ei sitä todellakaan kannata vaihtaa pois.

10. Peukutukset:

Dona:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

832
    Tässä olis kans yksinkertainen ja varmasti tehokas systeemi kehittää perusvoimatasoja. Ilmeisesti vähä sama periaate kuin tuossa greyskullissa.

Tän vois jopa itse ottaa kokeiluun jossain vaiheessa.

As Tom Platz taught us years ago: "It's not heavy weights that build muscle. It's not high reps that build muscle. It's high reps with heavy weights that build muscle."

Archey:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

127
    En tajua miksi pitkään treenanneet kopioivat ja toteuttavat muiden tekemiä ohjelmia, vaikka itse pitäisi tuntea itsensä parhaiten ja opetella räätälöimään ohjelmansa sen mukaan.

Saadut peukutukset

186
    Miksi ei voisi kysyä mielipidettä? Omalle tekemiselleen on helppo sokeutua. Harvassa lajissa huipullakaan ihminen valmentaa itse itseään.

14. Peukutukset:

Saadut peukutukset

832
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Archey Lue viesti
    En tajua miksi pitkään treenanneet kopioivat ja toteuttavat muiden tekemiä ohjelmia, vaikka itse pitäisi tuntea itsensä parhaiten ja opetella räätälöimään ohjelmansa sen mukaan.
    En mäkään sitä ymmärrä, että kopioidaan koko ohjelma apuliikkeitä myöden, koska apuliikkeet pitäis joka tapauksessa valita omien heikkouksien ja tavoitteiden mukaan.

Prosentteja ja progressiomalleja on mielestäni hyvä ammentaa niiltä fiksummilta, jotka ovat näitä asioita testanneet ja tutkineet. Sitten kokeilla itsellä ja säätää sen mukaan miltä tuntuu.
    As Tom Platz taught us years ago: "It's not heavy weights that build muscle. It's not high reps that build muscle. It's high reps with heavy weights that build muscle."

16. Peukutukset:

Saadut peukutukset

832
    Kyllä SE-nostajakit ajelee noita sheikoja läpi.

mm.¨

Saadut peukutukset

186
    Toki en minäkään sitä tarkoittanut, että orjallisesti kopioidaan koko ohjelma apuliikkeineen. Tai hakataan väkisin liikettä x, jonka jo tietää ettei itselle sovi. Eli lähes ainahan noissa myös sovelletaan, jos Archey tätä tarkoitti. Mutta ihan turha sitä pyörää on lähteä kokonaan uudelleenkaan keksimään.

Saadut peukutukset

133
    Kyse monista asioista mut huomannu vuosien varrella että mä saan paremmin voimaa pidemmillä sarjoilla. Sanotaan 8-10. Forkuille 15-20 sarjoilla.
    Ehkä poikkeuksena voimanostoliikkeet mitkä ei mulla mee suoraan tietylle lihakselle.

KrupsDCA101:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

79

Seuraava ohjelma on Emmerdale, kohta alkaa

+ Vastaa viestiketjuun