+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (8) 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 146

Viestiketju: 5kertaa viikkoon salia

Saadut peukutukset

2

5kertaa viikkoon salia

Morjes (taas). Täältä tuntuu aina saavan niin hyvät neuvvot niin aattelinpa taas kysästä ettei iha vituks mene . Ens jaksossa ( olen lukiossa ) tuntuu olevan noita hyppytunteja esim koulu loppuu 12 yms niin aattelin ottaa 5treeniä viikkoon. Kannattaisko millanen jako ottaa, mietin aluksi että ottaisin 3jakoista 5x viikkoon tai sit perus 5jakoinen. Pääsen salille ti,ke,to,pe,su. Pystyykö noille päiville rakentelee 5reeniä viikkoon (tiedän, että lepopäivät ei oo tasaisesti mutta maanantaina ja lauantaina ei oo kyytiä kottiin eikä jaksais 20kilometriä kotiin kävellä...) jees sanokaa omia mietteitä treenannut olen joku 1.5vuotta.

Saadut peukutukset

426
    Itse en ohjelmista tai jaoista tiedä, mutta sen tiedän että 5 kertaa viikkoon salilla on paljon aikaa ja työtä.
    Ravintoa tulet ainakin tarvitsemaan paljon ja riittävästi, jotta palaudut moisesta rääkistä.

Tokihan toi salillakäynti on aina yksilöllistä, että kuka mitäkin siellä tekee. Itse en 5 kertaa viikossa jaksais käydä salilla, vaikka ois sali vieressä.

Tsemppiä treeneihin ja hyvä vaan jos on treeniintoa.

3. Peukutukset:

Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

446
    Jos jako on tuollainen, tekisin itse varmaan sunnuntaina koko kropan kyykky+penkki+mave treenin esim. yksi kova vitonen jokaista ja kotiin ja sitten kahden päivän levon jälkeen neljä peräkkäistä lyhyttä, mutta intensiivistä koko kropan vetävät ja koko kropan työntävät treeniä vuorotellen. Tuolla tapaa saat stimuloitua koko kroppaa 3x viikossa ja fiksulla treeni-intensiteetin suunnittelulla palaudut hyvin.

Itsellä tällä hetkellä menossa ohjelma, jossa tehdään 6x viikossa vuorotellen koko kropan vetävät ja työntävät. Palautumisongelmia ei ole, yksittäiset treenit on lyhyitä ja salilta lähtee joka kerta helvetin hyvällä tuulella pois.

5. Peukutukset:

Foorumin toiseksi huonoin penkkaaja Rambo:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

782
    Ei sulla olis Furius heittää sun treeniohjelmaa? Palaan pitkän tauon jälkeen salille ja vois kokeilla jotain uutta. Sullakun on tota tietotaitoa.
    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Saadut peukutukset

446
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Rambo Lue viesti
    Ei sulla olis Furius heittää sun treeniohjelmaa? Palaan pitkän tauon jälkeen salille ja vois kokeilla jotain uutta. Sullakun on tota tietotaitoa.
    Tuosta löytyy jos lontoo taittuu. Olen vähän miettinyt, että voisi avata oman ketjun ohjelmille, jotka kaipaavat suomentamista jos kiinnostusta sellaiselle löytyy. Jos et ole ennestään treenannut kroppaa läpi 3x viikkoon tai 6x viikossa ylipäätään, kannattaa tuo sisäänajaa esim. parin viikon ajan ilman noita erikoistekniikoita.

8. Peukutukset:

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

782
    Kiitti! Täytyy tutustua huomenna aamukahvin kanssa tuohon.
    Mä teen nyt pari viikkoa volyymiä jotta nivelet tottuu ja tsekkaan missä noi sarjapainot liikkuu.

Saadut peukutukset

446
    Kannattaa lukea ihan ajatuksella tuo ja sisäistää. Sarjapainot ei ole tuossa niin oleelliset oikeastaan muissa kuin rest-pause sarjoissa ja niitäkin ennen tehdään kaksi valmistavaa sarjaa, jotta saa vähän tunnusteltua missä päivän voimatasot pyörii. Tuo on ihan puhdas kehonrakennusohjelma, joten lihaksen mahdollisimman usein tapahtuva tarpeeksi voimakas stimulaatio menee kaiken muun edelle. Jos 6pv viikossa tuntuu liialliselta, on tuosta ohjelmasta tulossa myös neljän päivän versio, jossa päivittäinen volyymi on vähän korkeampi.

Kun treenimuuttujista puhutaan, volyymi, frekvenssi ja intensiteetti on kaikki asioita joihin pitää tottua. Kovaan volyymiin tottunut voi vetää itsensä täysin paskaksi täysin minimaalisellakin volyymillä jos frekvenssi ja intensiteetti vedetään katosta läpi. Itse olen tottunut vetämään jopa 24 sarjaa pelkälle selälle 2x viikossa käyttäen kaikissa sarjoissa erikoistekniikoita ja olen silti välillä helisemässä nykyisen 24 koko kropalle yhteensä viikon aikana tehdyn sarjan kanssa, koska intensiteetti ja frekvenssi ovat helvetin kovia.

11. Peukutukset:

Saadut peukutukset

2
    Saako noille päiville rakennettua sellaista normaali 5jakoista ohjelmaa? maanantaikin ehkä onnistuisi päivällä, kun vähän kikkailisi ruokien kanssa .

Saadut peukutukset

135
    5-jakosella vaan niin varmistat sen palautumisen ku treeneissä tehdään se 1-2 lihasryhmää kerralla. Mä alotin suoraan 5-jakosella ja ollu tähän mennessä ehdottomasti paras treenijako. joku 1 ja 2 jakoset on ihan jees jos oot joku voimabodailija mut jos lihaa haluat ni ei tossa ole mtn järkeä

14. Peukutukset:

Saadut peukutukset

446
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Salijunnu Lue viesti
    Saako noille päiville rakennettua sellaista normaali 5jakoista ohjelmaa? maanantaikin ehkä onnistuisi päivällä, kun vähän kikkailisi ruokien kanssa .
    Saa tottakai. Niitä on jokainen bodauslehti ja -sivu täynnä. Voit miettiä sitä haluatko vetää lihat kerran viikossa täysin paskaksi vai useamman kerran viikossa pitäen proteiinisynteesin käynnissä mahdollisimman ison osan ajasta.

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Meihem Lue viesti
    5-jakosella vaan niin varmistat sen palautumisen ku treeneissä tehdään se 1-2 lihasryhmää kerralla. Mä alotin suoraan 5-jakosella ja ollu tähän mennessä ehdottomasti paras treenijako. joku 1 ja 2 jakoset on ihan jees jos oot joku voimabodailija mut jos lihaa haluat ni ei tossa ole mtn järkeä
    Millä perusteella lihaksen monta kertaa viikossa treenaamisessa ei ole mitään järkeä muussa kuin voimailussa tai voimabodauksessa?

16. Peukutukset:

Saadut peukutukset

2
    Hain tällä kysymyksellä siis sitä, että mille päiville mikäkin lihasryhmä, että palautuminen on menee tasaisesti. kaikki muut päivät käytössä paitsi lauantai.

Saadut peukutukset

446
    Yleisenä nyrkkisääntönä on se, että saman lihasryhmän uudelleen treenaamisen välillä on 48h. Nivelten palautuminen helvetin rankasta treenistä ja lihasten kipeytymisen häviäminen taas on yksilöllistä, joka sekin vaikuttaa paljon tuohon. Itse olen ihan saliuran alun jälkeen panostanut aina siihen, että teen samat lihasryhmät mahdollisimman usein, koska en näe mitään järkeä esim. rinnan hakkaamisessa täysin paskaksi yhtenä päivänä ja kokonaisen viikon odottamisessa ennen seuraavaa treenikertaa.

Saadut peukutukset

201
    Tos muuten semmonen että välttämättä 5krt viikko ei parempi ku 2-3krt viikko kokokroppa. Meinaan palautumista.
    Mielenkiintoinen kyl toi furiusin ohjelma, kun aikaa enempi ni täytyy kokeilla.

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

782
    Joo, luin tänään ajatuksen kanssa ja luen vielä pariin kertaan että pystyy vähän sisäistämään noita juttuja. Erittäin mielenkiintoinen ohjelma.

Laihis:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

108
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Furius Lue viesti
    Tuosta löytyy jos lontoo taittuu. Olen vähän miettinyt, että voisi avata oman ketjun ohjelmille, jotka kaipaavat suomentamista jos kiinnostusta sellaiselle löytyy. Jos et ole ennestään treenannut kroppaa läpi 3x viikkoon tai 6x viikossa ylipäätään, kannattaa tuo sisäänajaa esim. parin viikon ajan ilman noita erikoistekniikoita.
    Itsellä tulee tätä perjantaina eka 6 treenin kierto täyteen, täytyy laittaa jotain raporttia kun menee vaikka 4 viikkoa.

Ainakin tuntuu, että nivelet saa lepoa kun korkeempi volyymisella tottunut tekemään. Rest pauset esim. etukyykyssä taas kohtuu mielenkiintoisia Olis varmaan pitäny vähän ottaa aerobista enemmän viime aikoina (vuotena)..

Saadut peukutukset

446
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Laihis Lue viesti
    Itsellä tulee tätä perjantaina eka 6 treenin kierto täyteen, täytyy laittaa jotain raporttia kun menee vaikka 4 viikkoa.

Ainakin tuntuu, että nivelet saa lepoa kun korkeempi volyymisella tottunut tekemään. Rest pauset esim. etukyykyssä taas kohtuu mielenkiintoisia Olis varmaan pitäny vähän ottaa aerobista enemmän viime aikoina (vuotena)..
    Itsellä toinen viikko menossa ja aiempaan treenivolyymiin nähden pudotus on valtava. Yllätyin helvetisti siitä miten hyvän treenin yhdelläkin sarjalla saa aikaiseksi, vaikkei sitä tekisikään Yatesin tyyliin brutaalisti runnomalla. Omalla kohdalla muutoksena on se, etten tee noita ykkös- ja kakkospäivien alakropan liikkeitä sellaisenaan selän kuntoutumisen takia.

Laihis:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

108
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Furius Lue viesti
    Itsellä toinen viikko menossa ja aiempaan treenivolyymiin nähden pudotus on valtava. Yllätyin helvetisti siitä miten hyvän treenin yhdelläkin sarjalla saa aikaiseksi, vaikkei sitä tekisikään Yatesin tyyliin brutaalisti runnomalla. Omalla kohdalla muutoksena on se, etten tee noita ykkös- ja kakkospäivien alakropan liikkeitä sellaisenaan selän kuntoutumisen takia.
    Joo, näinhän se on että tuntuu vähän kuin mitään ei olisi tehnyt vs. vanha 2-3 liikettä per lihasryhmä 5 sarjaa min ku pari lämppäri kanssa aina. Mäkin kiinnostuin tästä varsinkin siksi, että kyynerpäät ja vasen olkapää on ollut kipeä pitkään ja noissa kyynerpäissä, ei ainakaan mitään vammaan, vaan yksinkertaisesti toistoja tuli niin paljon kun 3 jakoisella 2 kertaa viikkoon teki.

Hyvin kyllä tälläkin irti saa tehoa, kun tietää ettei tarvi kun siihen yhteen settiin laittaa 100 % tehoa, ja per lihasryhmä on vaan yksi liike. Voi olla että täytyy myös modata toi penkki ja dippi pois, kun ainakin tänään kiertäjässä vihloi ikävästi dippi..

Saadut peukutukset

446
    Tuo on siitä hyvä ohjelma, että liikkeet voi tosiaan muokata haluamansa kaltaisiksi. Itsellä dippi ei toimi tuossa kohtaa treeniä joten teen ihan suosiolla kapean alavinopenkin. Pullovereilla en saa selkään oikeaan kohtaan mitään tuntumaa, joten teen John Meadowsin stretcher soutua jne.

25. Peukutukset:

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1309
    Voihan sitä treeniä rakenella. Mutta ei toi minusta ole kannattavaa. Jos nyt meinaa 5x käydä niin 1 treeni pelkästään huoltavii liikkeitä ja venyttelyjä. Kyllä toi 4x aika maximi, siinäkin pitää tietää helvetin paljon mitä tekee. Ei oikein toimi kovin hyvin, kun en osaa niin keveysti tehdä ja noistan jotkut treenit jää tehottomas.

2-3x viikossa se tehokkain setti painojen kanssa vehdatessa. Mutta silloin pitää jo treenata kunnolla eikä hifistellä. Kuminauha jumppaa ja laitteilla voi jumppailla vaikka pari kertaa päivässä. Mutta kyllä se aika pitkälti jos vapailla painoilla meinaa treenata koko kropan liikkeitä niin eipä se kovin pitkään enää huvita tuola 5x viikossa tehdä. Menee tehottomas pelleilys.

Ehkä jaolla 3 sali treeniä kunnolla ja 2x aeroobista. Voisin kuvitella että siitä voi jopa palautua. En tosin ite palautuis.

Saadut peukutukset

2

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä poijankossi88 Lue viesti
    Voihan sitä treeniä rakenella. Mutta ei toi minusta ole kannattavaa. Jos nyt meinaa 5x käydä niin 1 treeni pelkästään huoltavii liikkeitä ja venyttelyjä. Kyllä toi 4x aika maximi, siinäkin pitää tietää helvetin paljon mitä tekee. Ei oikein toimi kovin hyvin, kun en osaa niin keveysti tehdä ja noistan jotkut treenit jää tehottomas.

2-3x viikossa se tehokkain setti painojen kanssa vehdatessa. Mutta silloin pitää jo treenata kunnolla eikä hifistellä. Kuminauha jumppaa ja laitteilla voi jumppailla vaikka pari kertaa päivässä. Mutta kyllä se aika pitkälti jos vapailla painoilla meinaa treenata koko kropan liikkeitä niin eipä se kovin pitkään enää huvita tuola 5x viikossa tehdä. Menee tehottomas pelleilys.

Ehkä jaolla 3 sali treeniä kunnolla ja 2x aeroobista. Voisin kuvitella että siitä voi jopa palautua. En tosin ite palautuis.

Mm... Riippuu varmaan esim ruokailuista, unenmäärästä yms levosta että miten palautuu? Tällä hetkellä 4kertaa viikkoon ei sinänsä tunnu enää paljolta, kun tottunut treenaamaan kovaa. Lähes kaikki liikkeet mitä teen niin teen vapaillapainoilla (salilta ei löydy noita laitteita paljoakaan eikä niitä tarvihekkaan olla muutakuin perus taljat yms) ja progressiivisesti sarjapainoa nostaen ja lähes aina kaiken annan reeneihin. Mutta pitää vielä miettii miten toteuttaa, onhan tuohon vielä kolmisen viikkoo että jakso vaihtuu. =)

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (8) 123 ... ViimeinenViimeinen