+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 38 (41) EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 741-760 / 804

Viestiketju: Liha tappaa

Saadut peukutukset

506
    Liha ei ole epäterveellistä millään tavalla, jos se low fat. Esim. lehtipihvi 2,5% rasvaa tai paistinpalat 4% rasvaa. Jopa 10% jauheliha menee, kun pannuun jää puolet rasvasta.

Jay87:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

283
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä aspir Lue viesti
    Liha ei ole epäterveellistä millään tavalla, jos se low fat. Esim. lehtipihvi 2,5% rasvaa tai paistinpalat 4% rasvaa. Jopa 10% jauheliha menee, kun pannuun jää puolet rasvasta.
    Joo eihän liha sinänsä ole epäterveellistä jos on vähärasvaista eikä ole prosessoitua (sisällä nitriittiä yms. sontaa) eikä sinänsä 10% jauhelihapaketin vetäminenkään ole niin paha rasvaineen kaikkineen kun vain puolet on ns. kovaa rasvaa.

Liha toki epäsuorasti voi koitua ongelmalliseksi jos ei vetele tarpeeksi kuitua päivässä ja varsinkin jos punaista lihaa syö paljon niin voi saada liikaa rautaa.

Saadut peukutukset

506
    eilen meni 300e lehtipiffiä ja 1kg lohkopottuja. Oli vaan hyvää Myös tommosta uunis haudutettua palapaistia menee 500g helposti, ja on mureaa. Normaalisti tosin syön jauhelihaa vähän. kana kyllä näyttelee suurinta osaa.

Enver:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

734
    No ei se nyt täysin haitatonta ole liiallisesti syötynä, vaikka olisi vähärasvaista.

Mutta eri tasolla haitassa toki rasvainen liha.

Saadut peukutukset

506
    Mikä tekee haitallista jonsei rasva? Ei ny toki liikaa kukaan varmaan syökään. Nykyään ei paljo riisiä mene, mutta perunaa senki edestä. Saa syödä paljon ja laskee todella tehokkaasti verenpainetta näköjään. kilossa pottuja on kaliumia jo melko paljon ja syömistä Ei kuitenkaa kaloreita ja hh kovin paljoa.

Omat lohkopotut ja joku alle 5% punainen liha. Ai että

Saadut peukutukset

257
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Enver Lue viesti
    No ei se nyt täysin haitatonta oli liiallisena, vaikka olisi vähärasvaista.
    Suurin osa ihmisistä asuu kaupungissa ja ilma on täynnä saasteita. Jopa Suomessa, kun oikein korpeen verrataan. Että jos haluaisi täyttä terveyselämää viettää, niin sitä on turha kuvitella kaupunkilaisena tekevänsä. Ymmärrän että leikkeleet, makkarat yms eivät ole suurina määrinä terveellisiä. Mutta mitä pahaa on syödä viikossa vaikka kilo naudanlihaa? Ei sikanautaa, ei 20% vaan vaikka 10% paistijauhelihaa.

Itsehän olen syönyt tällä viikolla:
    Maaantai: Takuumurea naudan pihviliha 165g
    Tiistai: Takuumurea naudan pihviliha 240g
    Keskiviikko: Takuumurea naudan sisäfilee 150g
    Torstai: 10% naudan paistijauhelihaa 200g, broilerin fileesuikale naturel 200g

Lisäksi leikkeleitä mennyt 300g ja pitkästä aikaa paketti makkaraa. Näitä nyt ei voi terveellisiksi väittää. Lihathan ei maksa paskaakaan, kun muija on lihatalossa töissä

Saadut peukutukset

506
    Mielummin lihaa ja kasviksia ku turhaa hiilaria. Itsellä kun istumatyö, niin ei kulutusta. Perunaa onneksi saa syödä paljon enemmän kuin riisiä. Ja peruna sulaakin hitaamin. Liha onneksi sulaa aina hitaasti.

Saadut peukutukset

734
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä JussiPussi Lue viesti
    Suurin osa ihmisistä asuu kaupungissa ja ilma on täynnä saasteita. Jopa Suomessa, kun oikein korpeen verrataan. Että jos haluaisi täyttä terveyselämää viettää, niin sitä on turha kuvitella kaupunkilaisena tekevänsä. Ymmärrän että leikkeleet, makkarat yms eivät ole suurina määrinä terveellisiä. Mutta mitä pahaa on syödä viikossa vaikka kilo naudanlihaa? Ei sikanautaa, ei 20% vaan vaikka 10% paistijauhelihaa.

Itsehän olen syönyt tällä viikolla:
    Maaantai: Takuumurea naudan pihviliha 165g
    Tiistai: Takuumurea naudan pihviliha 240g
    Keskiviikko: Takuumurea naudan sisäfilee 150g
    Torstai: 10% naudan paistijauhelihaa 200g, broilerin fileesuikale naturel 200g

Lisäksi leikkeleitä mennyt 300g ja pitkästä aikaa paketti makkaraa. Näitä nyt ei voi terveellisiksi väittää. Lihathan ei maksa paskaakaan, kun muija on lihatalossa töissä
    Suositushan on alle puoli kiloa, mutta en väittäisi kiloa vähärasvaista lihaa erityisen haitalliseksi, vaikka en tosin täysin haitattomaksikaan.

Kaupungissa asuessa nykyisillä ilmanpuhdistimilla sisäilman saa kyllä hyvin puhtaaksi. Suomessa myös kaupungeissa kyllä aika puhdas ilma pääosin.

10% liha on jo aika rasvaista. Kilosta tulee kymmeniä grammoja kovaa rasvaa.

Saadut peukutukset

734
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä aspir Lue viesti
    Mielummin lihaa ja kasviksia ku turhaa hiilaria. Itsellä kun istumatyö, niin ei kulutusta. Perunaa onneksi saa syödä paljon enemmän kuin riisiä. Ja peruna sulaakin hitaamin. Liha onneksi sulaa aina hitaasti.
    Hedelmät ja marjat myös toimii, jos ei kulutusta.

Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

283
    Pavut ja linssit myös hyvää ravintoa. Paljon kuitua niin hiilari niistä sulautuu aika hitaasti ja sisältää myös mm. sinkkiä, rautaa ja proteiinia.

Saadut peukutukset

257
    Suositushan on alle puoli kiloa, mutta en väittäisi kiloa vähärasvaista lihaa erityisen haitalliseksi, vaikka en tosin täysin haitattomaksikaan.

Kaupungissa asuessa nykyisillä ilmanpuhdistimilla sisäilman saa kyllä hyvin puhtaaksi. Suomessa myös kaupungeissa kyllä aika puhdas ilma pääosin.

10% liha on jo aika rasvaista. Kilosta tulee kymmeniä grammoja kovaa rasvaa.
    En tiedä olisiko se lähellä terveysneutraalia kunhan määrät eivät ole aivan poskettomia, tyyliin kilo päivässä. Rasvaa menee keskiarvolla 100g päivässä, niin sillä 10% lihan rasvalla ei ole minulle suurta merkitystä. Jossain vaiheessa kun oikein vedin kaiken rasvattomana, ongelmaksi tuli saada sitä rasvaa päivän aikana tarpeeksi. Jossain 60-70g välissä menee mun kropalla alaraja, milloin tuntuu että pienempi määrä tuo vain ongelmia.

Laita muuten tänne sun päivän ruokavalio, kiinnostaisi tietää että miten se menee. Ilmeisesti paljon kasviksia, vähän rasvaa ja jonkin verran proteiinia?

Se sisäilmansuodattimen paperisuodatin muuten ei käytännössä poista kuin fyysisen pölyn. Ilmassa on paljon muutakin, mutta pitoisuudet ovat Suomessa suht pieniä. Helppo tapa nähdä kuinka puhdasta se ilma on, on tarkkailla puita. Näkyykö naavaa ja jos näkyy, niin millaista?

"Naavat ovat hyvin herkkiä ilmansaasteille, varsinkin rikkidioksidille. Jos sitä esiintyy ilmassa runsaasti, naavat kasvavat vain muutaman millimetrin pituisiksi, mikäli lainkaan pysyvät elossa, kun taas puhtaassa ilmassa ne voivat kasvaa 10 tai jopa 20 senttimetrin pituisiksi."
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Naavat

Saadut peukutukset

257
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Jay87 Lue viesti
    Pavut ja linssit myös hyvää ravintoa. Paljon kuitua niin hiilari niistä sulautuu aika hitaasti ja sisältää myös mm. sinkkiä, rautaa ja proteiinia.
    Mä ostin Lidlistä testiksi valkoisia papuja tomaattikastiikkeessa. Pitää joku päivä vetää makaronin kera alas. Vähän oon skeptinen tuohon makuun, mutta mitä sitä nyt ei kerran kokeilisi..

Saadut peukutukset

506
    Hedelmät ja marjat myös toimii, jos ei kulutusta.
    Marjat joo, mutta en hedelmiä vetelisi liiemmin. Ehkä reenin ympärillä korkeintaan. Marjat, kasvikset, peruna(lasketaan kasviksiin periaattees),kaura,.. kyllä noilla pärjää pitkälle. Riisistä saa tosi helposti hiilaria, jos joku tarvii.

Mä olen nostanu proteiinit ja kasvikset ylös ja hh alemmas. Toimii paremmin kun ei kulutusta, mutta reenaa aika paljon silti punttia. Samalla turha volyymi reenaus muuttui vähempiin ja samalla raskaampiin sarjoihin, jolloin ei paljo energiaa kulu mutta prottua tarvii paljon.

Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

283
    Mä ostin Lidlistä testiksi valkoisia papuja tomaattikastiikkeessa. Pitää joku päivä vetää makaronin kera alas. Vähän oon skeptinen tuohon makuun, mutta mitä sitä nyt ei kerran kokeilisi..
    Ite ostin kerran jonkun papupurkin tomaattisoossissa ja maistu hirveeltä se tomaattisoossi. Nykyään ostan aina valmiita papuja ihan suolaliemessä tai sitten kuivia linssejä ja huuhtelen ne ennen keittämistä.

Saadut peukutukset

734
    En tiedä olisiko se lähellä terveysneutraalia kunhan määrät eivät ole aivan poskettomia, tyyliin kilo päivässä. Rasvaa menee keskiarvolla 100g päivässä, niin sillä 10% lihan rasvalla ei ole minulle suurta merkitystä. Jossain vaiheessa kun oikein vedin kaiken rasvattomana, ongelmaksi tuli saada sitä rasvaa päivän aikana tarpeeksi. Jossain 60-70g välissä menee mun kropalla alaraja, milloin tuntuu että pienempi määrä tuo vain ongelmia.

Laita muuten tänne sun päivän ruokavalio, kiinnostaisi tietää että miten se menee. Ilmeisesti paljon kasviksia, vähän rasvaa ja jonkin verran proteiinia?

Se sisäilmansuodattimen paperisuodatin muuten ei käytännössä poista kuin fyysisen pölyn. Ilmassa on paljon muutakin, mutta pitoisuudet ovat Suomessa suht pieniä. Helppo tapa nähdä kuinka puhdasta se ilma on, on tarkkailla puita. Näkyykö naavaa ja jos näkyy, niin millaista?

"Naavat ovat hyvin herkkiä ilmansaasteille, varsinkin rikkidioksidille. Jos sitä esiintyy ilmassa runsaasti, naavat kasvavat vain muutaman millimetrin pituisiksi, mikäli lainkaan pysyvät elossa, kun taas puhtaassa ilmassa ne voivat kasvaa 10 tai jopa 20 senttimetrin pituisiksi."
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Naavat
    Ootko päässyt optimaalisiin kolelukemiin? (LDL kakkosen pinnassa tai alle)

Siis en tiedä, mistä paperisuodattimista puhut, mutta nykyään on kaupassa todella tehokkaita ilmanpuhdistimia, sekä sähkösuodatukseen että HEPA-suodatukseen perustuvia.

Ihmiselle haitta on lähinnä pienhiukkaset. Toki on olemassa myös noita tehokkaita kaasusuodattimia, mutta ne ei niin tarpeellisia ole, vaan olennaista on noi lman pienhiukkaset.

Ruokavaliosta ei nyt jaksa romaania kirjoittaa ilman korvausta.

Saadut peukutukset

257
    Ootko päässyt optimaalisiin kolelukemiin? (LDL kakkosen pinnassa tai alle)

Siis en tiedä, mistä paperisuodattimista puhut, mutta nykyään on kaupassa todella tehokkaita ilmanpuhdistimia, sekä sähkösuodatukseen että HEPA-suodatukseen perustuvia.

Ihmiselle uhka on lähinnä pienhiukkaset. Toki on olemassa myös noita tehokkaita kaasusuodattimia, mutta ne ei niin tarpeellisia ole, vaan olennaista on noi lman pienhiukkaset.

Ruokavaliosta ei nyt jaksa romaania kirjoittaa ilman korvausta.
    Ennen inttiä pikatestillä kokonaiskole alle 2,8. Noin 3-4 vuotta sitten ihan mitä sattuu paskaa syöden sekä polttaen kokonaiskolesteroli 4,7. Trigly 0,75 HDL 1,77 ja LDL 2,6. Dieetillä noi parantuu aina, niin turha nyt mittailla. Ehkä vuoden päästä voiskin pitkästä aikaa mittauttaa.

En mä nyt mitään ruokavaliota tarvi, kunhan olin kiinnostunut että mitä sitten itse syöt päivän aikana. Mielipide kuitenkin eroaa jonkin verran siitä, miten muut täällä syövät.

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Jay87 Lue viesti
    Ite ostin kerran jonkun papupurkin tomaattisoossissa ja maistu hirveeltä se tomaattisoossi. Nykyään ostan aina valmiita papuja ihan suolaliemessä tai sitten kuivia linssejä ja huuhtelen ne ennen keittämistä.
    Joku tätä pakkiksella kehui, niin pakko kokeilla. Ei oo 50 senttiä kallis sijoitus jos onkin ihan paskaa.

Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

283
    Ennen inttiä pikatestillä kokonaiskole alle 2,8. Noin 3-4 vuotta sitten ihan mitä sattuu paskaa syöden sekä polttaen kokonaiskolesteroli 4,7. Trigly 0,75 HDL 1,77 ja LDL 2,6. Dieetillä noi parantuu aina, niin turha nyt mittailla. Ehkä vuoden päästä voiskin pitkästä aikaa mittauttaa.

En mä nyt mitään ruokavaliota tarvi, kunhan olin kiinnostunut että mitä sitten itse syöt päivän aikana. Mielipide kuitenkin eroaa jonkin verran siitä, miten muut täällä syövät.

Joku tätä pakkiksella kehui, niin pakko kokeilla. Ei oo 50 senttiä kallis sijoitus jos onkin ihan paskaa.
    No joo eihän se hinta paljoa paina. Itse suosittelen GoGreen papuja ja linssejä jos satut Keskon tai S-ryhmä kaupoissa käymään. Rainbown pavut myös ihan hyviä.

18. Peukutukset:

Saadut peukutukset

506

Ohan noi paremmat ku mulla. Joten no hätä kuhan aika lähellä viitteitä ovat tai viitteissä

Jos asuu Hellsingissä, niin pavut, linssit, dalit kannattaa hakea etnisistä ruokakaupoista.
    Ne tuo itse maahan noi tuotteet, niin voivat myydä paljon huokeemmalla hinnalla, kun tavalliset elintarviket liikkeet.
    Papujen ja linssien valikoima on myös hyvin laaja.

Mausteet kannattaa hakea myös samoista kaupoista. Mausteiden laatu myös parempi, kuin Santa Mariat ja Pirkat. Toki valikoimakin on parempaa, ja löytyy vaikka mitä eksoottista maustetta, pussia ja purnukkaa.

Suunnaksi siis Hakis ja Hämeentie...

21. Peukutukset:

Sijainti
    Helsinki

Saadut peukutukset

283

Joe Roganin podcastissa kävi tohtori, joka syö PELKKÄÄ lihaa. Mielenkiintosta, että omenat tuotti selkäkipuja

"Shawn Baker, MD – License no. MD2006-0659 – Stipulation and Order for Voluntary Surrender of License and Permanent Restriction on Reapplication was issued accepting Dr. Baker’s voluntary and permanent surrender of license stating that he may not petition the Board for reinstatement, renewal, restoration or reapplication for any license to practice medicine in NM without first proving clinical skills competency. This action was based on failure to report adverse action taken by a healthcare entity and incompetence to practice as a licensee. (September 2017)"

http://docfinder.docboard.org/nm_ord...awn%20Mark.pdf

+ Vastaa viestiketjuun